Gå til hovedindhold

Relationer til vækst vinder Business Hack 2015

Hvordan kan man analysere en virksomheds vækstpotentiale ud fra dens netværk? En prototype på et program, der kan svare på det spørgsmål, vandt Business Hack 2015.

Fra fredag den 23. til lørdag den 24. arbejdede mere end 60 it-udviklere, økonomer, revisorer og forretningsudviklere intensivt på at bygge nye løsninger med udgangspunkt i virksomhedsdata. Det er sket i forbindelse med Business Hack 2015, hvor Virk Data, FSR – danske revisorer og DTU har inviteret de mange forskellige fagligheder til at dyste om, hvem der kan levere de mest innovative løsninger med udgangspunkt i fx virksomhedernes regnskaber.

For at sætte spot på værdien i digitale regnskaber, samt den øgede tilgængelighed til virksomhedsregisteroplysninger indgik Virk Data et samarbejde med DTU og FSR om at lave et hackathon på området. I samarbejde med en række partnere som; Danske Bank, eStatistik, Nordea, KPMG, Dinero, Billy og PWC fandt vi en række erhvervsrelevante cases og problemstillinger.

Vinderne

Vinderne, Relatio, blev en gruppe bestående af blandt andet bankfolk, en sociolog, en UX-designer, en IT-iværksætter og en IT-udvikler, der i løbet af fredag, fredag nat og lørdag byggede en løsning, som vurderer en virksomheds vækstpotentiale på baggrund af relationsanalyse af bestyrelses- og direktionsmedlemmer.

”Vindergruppen leverede en imponerende indsats som virkelig kan gøre en forskel. Ved at studere relationer i virksomheders bestyrelser var de i stand til at forudsige vækst og performance.” siger David Wind fra DTU Compute, der sad med i dommerpanelet.

Efter stemmelighed gik en delt andenplads til Datakvalitetsberegneren som afgiver en troværdighedsscore til det enkelte regnskab baseret på blandt andet revisorpåtegningen. Den anden del gik til benchmarking-løsningen: Hvordanklarerjegmig, som lavede benchmarking med fokus på at gøre indsigterne operationelle for den mindre forretningsdrivende.

 

Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.