Gå til hovedindhold

Mit virk >

One-pager

Når I planlægger en aktivitet, vil I ofte komme ud for at skulle forklare den for andre kort og præcist. Dette redskab er en skabelon til at udarbejde en såkaldt one-pager, der kan bruges til at beskrive aktiviteten for relevante interessenter.

De interessenter, I ønsker at involvere, skal bakke op om aktiviteten og/eller være villige til at investere ressourcer og tid i at tage del i aktiviteten. Det er derfor vigtigt at huske på, at one-pageren skal fremhæve, hvilken værdi aktiviteten giver for dem. Samtidig kan det være en fordel at teste konceptet for sin aktivitet tidligt i planlægningen. På denne måde kan I minimere risikoen for at stå med et koncept, der ikke er opbakning til.

Hent redskabet som pdf nederst på siden.

Sådan bruger I redskabet

Før
  • Inden I går i gang, er det en god idé, at I har defineret, hvilken målgruppe one-pageren skal være målrettet. I skal samtidig have en idé om indholdet af jeres aktivitet. Her kan I bruge redskaberne 1. Formål og aktivitet,  2. Koncept og 3. Målgrupper.

Under 
  • Tag udgangspunkt i spørgsmålene fra A. Skabelon og udarbejd jeres egen skræddersyede one-pager.

  • I kan også bruge eksemplerne B. Eksempel med formål at invitere eksterne og C. Eksempel med formål at sikre intern opbakning som inspiration til indhold og opsætning.
Efter
  • Skal I bruge one-pageren som del af kommunikation? Så kan det være en god idé at dele den med jeres ansvarlige for kommunikation, så de kan dele indholdet på relevante platforme (fx challenges.dk eller LinkedIn). Husk at overveje layout.

  • Skal I bruge one-pageren til at sikre opbakning blandt beslutningstagerne i organisationen? Det kan være en god idé at sørge for at få one-pageren godkendt af de relevante led i organisationen, så I er klar til hurtigt at sende den ud, når der er behov for det.

Spørgsmål I kan stille jer selv

  1. Hvad vil I gerne fremhæve som aktivitetens formål? 

  2. Hvis one-pageren skal bruges til at præsentere internt: Hvad er jeres myndigheds eget formål med at lancere aktiviteten?

  3. Hvilke effekter og hvilken værdi har lignende aktiviteter skabt i andre sammenhænge, og hvordan kan I bruge det som motivation?

  4. Hvordan kan deltagelse i aktiviteten skabe værdi for de interessenter, som I ønsker at nå?

  5. Hvor mange møder m.v. skal interessenterne afsætte tid til at deltage i? Under hvilke faser skal de involveres?

Download

  

Introduktion
A. Skabelon
B. Eksempel med formål at invitere eksterne
C. Eksempel med formål at sikre intern opbakning

Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.