Gå til hovedindhold

Mit virk >

Koncept

Dette redskab hjælper til at udforme og fokusere det indholdsmæssige koncept for aktiviteten.

Et skarpt tematisk koncept udgør en del af en vellykket aktivitet. Det er her, I gør aktiviteten interessant for både jeres egen organisation og dem, der skal deltage. I kan bruge dette redskab til, i fire simple skridt, at skabe sammenhæng, så aktiviteten bliver relevant både for jer som myndighed og for deltagerne.

Hent redskabet som pdf nederst på siden.

Erfaringer fra andre myndigheder

I videoen præsenterer Erhvervsstyrelsen platformen challenges.dk, der frit kan bruges til at udvikle og gennemføre en challenge, fx med afsæt i åbne offentlige data.


Når du afspiller videoen vil udbyderen sætte cookies på din computer.
Læs mere om cookies på Virk.

Sådan bruger I redskabet

Før
  • Sørg for at have bestemt jer for det overordnede formål med aktiviteten, samt hvilken type aktivitet, I vælger at eksekvere. Her kan I bruge 1. Formål og aktivitet.

Under 
  • Brug redskab A. Koncepthjul til at koble de data, I arbejder med, til myndighedens formål, deltagernes interesser og en overordnet tematik, som aktiviteten skal tage afsæt i.

  • Brug efterfølgende redskab B. Konceptbeskrivelse til at lave en samlet beskrivelse af jeres aktivitet.
Efter
  • Tag afsæt i det definerede koncept til at identificere relevante målgrupper, som I kan samarbejde med om aktiviteten. Her kan I bruge redskab 3. Målgrupper til at identificere målgrupper.

  • Brug redskabet 7. One-pager til at lave en samlet beskrivelse af jeres aktivitet, ud fra det indhold I netop har udarbejdet.

     

Download

 

Introduktion
A. Koncepthjul
B. Konceptbeskrivelse

 

Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.